perjantai 15. huhtikuuta 2016

Esittelyt meistä

Täällä kirjoittelee kaksi Saksaan vaihtoon lähtenyttä opiskelijaa. Opiskelemme lastenohjaajiksi ensimmäistä vuotta. Suoritamme Saksassa yhden tutkintoomme liittyvän työssäoppimisen, joka kestää 6 viikkoa. Työssäoppiminen tapahtuu päiväkodissa, joka sijaitsee Wixhausenissa, yhdessä Darmstadin kaupunginosista. Ennen kuin kerromme lisää kaikesta muusta, tässä lyhyet esittelyt meistä:


Heippa!

Oon Elina ja oon 21-vuotias. Asun koulupäivät Turussa koulumme asuntolassa, mutta mulla on vuokrakämppä Uudessakaupungissa, tuttavallisemmin Ukissa.  Oon asunu Ukissa melkein koko ikäni. Harrastuksiin kuuluu leipominen, erityisesti kaikki leivonnaiset. Tykkään urheilusta ja liikkumisesta paljon, mut en kuulu mihinkään joukkueeseen.

Vaihtoon oon halunnut lähteä yläasteelta asti, joten nyt kun tää mahdollisuus tuli eteen, oli siihen pakko tarttua! Oon lukenut saksaa ala- ja yläasteella yhteensä 6 vuotta, mutta oon unohtanut melkein kaiken… Toivon et kielitaito tulee takasin ja paranee tän työssäoppimisen aikana. En oo kauheesti matkustellu ulkomailla, joten oon tosi innoissani siitä, et saan elää seuraavat 6 viikkoa Saksassa!

---------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Moro!

Minoon Jussi ja minoon 22-vuotias. Asun tuolla etelä-pohjanmaalla Kauhavalla ja opiskelen tosiaan ekaa vuotta lastenohjaajaksi Turussa. Oon asunut Turussa koulumme asuntolassa ja oon tavannut siellä tosi paljon mahtavia ihmisiä. Kotona oon koittanut matkan takia käydä vähän harvemmin, mutta melkein joka toinen viikko on pitänyt käydä kotona.

Mä oon aika urheiluhullu ja oon harrastanu vähän jokalajia ainakin hetken aikaa. Nykyään pelailen sählyä ja koitan salilla käydä. Seuraan paljon urheilua ja tykkään katsoa paljon elokuvia. Mulla on kolme vuotta nuorempi veli, joka kirjoitti nyt ylioppilaaksi.

Oon aina halunnut matkustella paljon, joten kun kuulin mahdollisuudesta lähteä vaihtoon tartuin tilaisuuteen. Oli mahtavaa kuulla myöhemmin, että pääsisin Saksaan vaihtoon. Ainut asia, mikä jännitti Saksaan lähdössä oli se, että en osaa Saksaa oikeastaan sanaakaan. 




Ps. Nää kaikki julkaisut tulee nyt putkeen, koska netti...

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti